Lasagne på mitt vis

Ingredienser:
500 gr nötkött
250 gr krossade tomater
1 dl ketchup
1 dl tomatpuré
1 vitlök
salt och peppar
Grädde
riven ost
Gör såhär:
Bryn köttfärsen helt. Lägg krossade tomater och låt koka 5 minuter. Lägg till ketchup, tomatpuré, vitlök och kryddorna. Låt det koka på mellanhög värme i 20 minuter.
Lägg plattorna i blöt så du kan forma dem som du vill, min form har runda kanter så det blir enklare för mig att klippa bort kanterna om plattorna är mjuka.
Börja med upplägget.

Vi tycker inte om ostsåsen så jag använder grädde till lasagne.
När upplägget är klart, sätt på aluminiumfolie och ta inte bort den förrän 10 minuter innan den är klar.



Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0